petak, 6. svibnja 2011.

Mazzer

Neki dan sam nabavio profesionalni, pravi mlinac za kavu, stari Mazzer Jolly, sa ravnim nozevima promjera 64mm. Prije njega imao sam Krupsov mali kucni mlinac, sa kojim sam se preporodio jer mi je to bio prvi mlinac, prije toga sam kupovao vec mljevenu kavu - fuj.




Bilo je vrijeme za korak naprijed, zapravo bilo je jos davno ali sad sam napokon odlucio i skupio nesto para.
Mlinac je skupa igracka, cak i rabljeni se cesto nemoze naci ispod cetveroznamenkaste brojke no naletio sam na odlicnu priliku i kupio. Ma da sam ga i vise platio ne bi mi bilo zao jer na mlincu se definitivo ne treba stedjeti, on je vrlo bitna komponenta u cjeloj prici pa cak je vazniji nego sam espresso aparat. Iako se radi o mlincu koji na sebi vjerojatno ima mozda cak i 20 godina, Mazzer mlinci su bezvremenski, dizajn je gotovo potpuno isti i danas i jedino sto se mjenja su nozevi.



Po moju srecu cak su i nozevi na mlincu bili u dosta dobrom stanju pa za sada nema potrebe za novima jer nisu ni jeftini. U svakom slucaju, ponovo sam preporodjen, osim sto je brz, praktican,   mikro podesavanje finoce, sada imam i potrebnu konstantu, a finalni proizvod u salici je definitivno na visoj razini. 
Mnogima se vjerovatno cini ludo imati u kuci komercijalni mlinac za kavu no coffee freakovi znaju o cemu pricam.
S obzirom da mlinac standardno na sebi ima dozer, sljedeca investicija (ili improvizacija) je napraviti ga doserless. To bi znacilo da mljevena kava ne pada u spremnik nego izravno u portafilter. Postoje takvi dijelovi no skupo je (espressoparts). Vise o tome kada se i upustim u to. 





Broj komentara: 7:

  1. Na koliko bara radi ta baby gaggia? Nozevi nebi trebali bit skupi. Ja sam platio oko 200tinjak kn za konusne 68mm nozeve...

    OdgovoriIzbriši
  2. znam da nisu preskupi, gdje savjetujes za nabaviti ih?
    a gaggia radi (valjda) na 9 bara koliko bi i trebalo, a max pritisak vibro pumpe je 15bar /po specifikacijama/.

    OdgovoriIzbriši
  3. Znaci moze se nastelat da dela na 9bara? Vis to nisam znao. Mislio sam da po defaultu dela na 15 i da je nepodesivo...

    Sto se nozeva tice, obrati se marku u cina prometu. Naci ce ti on nesto...

    OdgovoriIzbriši
  4. pumpa po defaultu radi na 9 bara, sto je standard za espresso, ne?
    a 15 bara je maximum koji pumpa moze isporuciti ali naravno nije nastelana na taj max.

    OdgovoriIzbriši
  5. htjela bi kupiti prof. mlinac za kavu za sebe, gdje da ga potrazim? rado bi firmu mazzer, i netreba biti novi.iradeluca@net.hr

    OdgovoriIzbriši
  6. profi mlinci su skupi pa ne znam koliko mislite novaca odvojiti?
    na oglasima se mogu naci rabljeni koji su vrlo cesto stare krame ali nadje se tu i tamo dobar mlinac...

    OdgovoriIzbriši
  7. hvala, krenula sam putem oglasa, pa sretno mi bilo :) uzivajte u finoj kavi, nadam se da cu i ja uskoro
    ira

    OdgovoriIzbriši