petak, 22. travnja 2011.

Za pocetak...


Na ovom mjestu pisati cu o kavi i manje vise sve vezano za kavu. Neke zanimljivosti o kavi, neke cinjenice i neka moja razmisljanja. Naci se se i poneki review i how-to.

Kavu sam zavolio jos kao mali jer mi se svidio cappuccino posut kakaom. Vec dugo kod kuce spravljam espresso a zadnje 2 godine pocinjem se detaljnije zanimati za kavu; od plantaze, sadnje i berbe preko trgovine i przenja do razlicitih nacina pripreme kave kao napitka. S vremenom kava mi je postala opsesija, hobby, ali ne u onom smislu da sam ovisan o njoj kao o napitku nego puno vise. Iako (jos) nemam neku ozbiljniju aparaturu, uvijek pokusavam izvuci najvise od onoga sto imam. Fokus mi je uvijek na espressu,  s obzirom da ta metoda priprave izvlaci iz kave najbolje i pruza najvise - sve te predivne arome najvise dodju do izrazaja zbijene u cetvrt decilitra.

Zasto blog, da podijelim svoju svijest o kavi. Zahvaljujuci nekim ljudima (i blogovima, portalima) zbog cijih tekstova o kavi sam se i sam zainteresirao za ovaj svijet.
U Hrvatskoj kod 98% ljudi prevladavaju neka ustaljena a pogresna misljenja;  najbolja kava pije se u Trstu, kava raste u Italiji, produzeni espresso ima manje kofeina, kava je crna gorka tekucina koju pijemo iz navike… steta.
Problem je kada o necemu znate vise te otkrijete nesto novo i bolje,  vise se ne zelimo vracati sa konja na magarca. Kod kave se to manifestira tako sto je vise ne pijem po kaficima, a ako sam vec prisiljen, poslije ispirem usta.

Svijet kave je ogroman, kava je nakon nafte roba kojom se najvise trguje. Znanja o kavi je malo. Najveci problem je ganjanje profita i nedostatak edukacije. U toj prici gubitnici su, s jedne strane, ljudi koji rade na plantazama za par kuna na dan da bi prehranili obitelji, a s druge strane konzumenti kojima se servira nepoznata mjesavina (lose) kave, nepoznatog podrijetla, datuma berbe i przenja, te u vecini slucajeva nestrucno i nemarno spravljena (espresso).
Zato u vecini slucajeva pijemo gorku bljutavu tekucinu, a i ako je kava dobra ne razmisljamo o tim siromasnim ljudima sa druge strane svijeta i put koji je kava prosla do nasih nepca.
Da li ste ikada pili neku kavu da ste nakon gutljaja mogli osjetiti aromu cokolade, ljesnjaka, karamele, marcipana, jabuke, ananasa, banane, tresnje, grejpa, borovnice, breskve...
Ne? Onda kao da i niste pili kavu.

Welcome! Stay tuned…

Nema komentara:

Objavi komentar